Svaka se promjena u životu neizostavno vidi, osjeća i u onim svakodnevnim,tekućim trenucima i piscima i astronautima i vozačima i kuharima, svima, pa tako i slikarima.

Nedavno je akademski slikar Bojan Dolenec promijenio životnu sredinu, naime, preselio se iz Zagreba u Slavoniju sa svojom obitelji, predaje u školi i naravno, slika.

Najprije moramo istaknuti, a to zorno pokazuje novi ciklus, sa sobom na novo odredište ponio je i svoj omiljeni motiv, motiv mora, gdje ono najčešće silovito ili lijeno, udara o obalu, prijeteći ili barem naviješćujujući svoju važnost i moć , ravnici, gori, svemu, dok se nebo i dalje mirno plavi, čudeći se pomalo svemu.

Novi krajobraz pokazuje plimno more, prepuno neizmjerljive energije u izravnom suočavanju, dodiru s niskom zelenkastom obalom i ponešto uznemirenim nebom oblačnim pomicanjima.

Slijede novi motivi Slavonije, ravničarskog ugođaja s ponekim brdom, izrazito uzbudljive atmosfere, spletovi oblaka plešu iznad šarenila prirode, razigrani prizor harmonije.

Dolenec koristi srednji format platna, akril, ali kombinira i s vodenim bojama, nastojeći što vjernije utkati svoj nadahnuti dojam kroz boju na površinu platnu.

Očito je, Slavonija utječe na umjetnika i potiče slikara na bilježenje doživljenih, proživljenih osjećaja.

Novi ciklus Bojana Doleneca krajobraza pokazuje njegovu artističku zrelost, izrazitu odmjerenost, finoću u izrazu i koloritu.

Za očekivati je skorašnji prelazak slikara i na veće formate platna i svakako brzu realizaciju ciklusa slavonskih motiva a možda se paralelno pojavi i ciklus nezaboravljenih mora, u zasebnom profiliranju autorskih ideja.

 

 Miroslav Pelikan