HRsvijet.net - Hrvatski svijet - Razumjeti Hrvatsku - Vijesti

Sunday, Apr 20th

Last update:06:01:37 AM GMT

You are here: naslovnica herceg bosna SKANDALOZNO - Drago Bojić, urednik Svjetla riječi: Hercegovački franjevci su sudjelovali u politici koja je imala za cilj preseljenje bosanskih Hrvata

SKANDALOZNO - Drago Bojić, urednik Svjetla riječi: Hercegovački franjevci su sudjelovali u politici koja je imala za cilj preseljenje bosanskih Hrvata

E-mail Ispis PDF

Fra Drago Bojić, kontroverzni glavni i odgovorni urednik multietničkog sarajevskog glasila „Svjetlo riječi“, financiranog od strane bošnjačkih institucija i određenih međunarodnih fondacija, optužio je hercegovačke franjevce da su „bili sudionici (ponekad i kreatori) u politici koja je za cilj imala preseljenje (tj. etničko čišćenje, a onda i ubijanje i progon) bosanskih Hrvata“, čime je otvoreno pokušao posijati novo sjeme razdora između bosanskih i hercegovačkih Hrvata.

U razgovoru koji je povodom 30 obljetnice „Svjetla riječi“ objavio portal Prometej.ba, kontroverzni Bojić očito nikako ne može prežaliti što je medij koji uređuju otkazan u svim katoličkim župama u Hercegovini.

>>ISTRAŽUJEMO: Uloga Lige humanista i fra Marka Oršolića u razbijanju hrvatskog nacionalnog bića u BiH

Govoreći o koncepciji lista, Bojić tvrdi da je uređivačka politika ove novine  sadržana u Izjavi koju su pokretači objavili u prvom broju Svjetla riječi, u travnju 1983., te da u sebi sadrži, po njemu, „dvije najvažnije paradigme bosanskih franjevaca“.

Sultan i Tito glavni ideolozi „Svjetla riječi“

Kao prvu paradigmu na kojoj je utemeljena uređivačka koncepcija „Svijetla riječi“, Bojić  navodi onu o Ahdnani, odnosno o „milodraškom poklanjanju otomanskom sultanu“.

>>Milodraž: Fra Luka Markešić 'počastio' Mesića titulom 'dobrog Bošnjanina'

-„Ona je utemeljena Zvizdovićevim susretom sa sultanom na milodraškom polju, kojim je posvjedočena vjernost životu i djelovanju i nastojanju da se ono nastavi usprkos svim promjenama i teškoćama ili "zahvaljujući" baš njima“, tvrdi kontroverzni Bojić.

Kao drugu paradigmu na kojoj, kako je istaknuo, počiva uređivačka politika novine čiji je trenutačno glavni urednik, Bojić navodi udruženje Dobri pastir, koje je su pedesetih godina prošlog stoljeća, pritiskom na franjevce zatvorene u Zenici i Foči, utemeljila OZNA i Komunističke partije Jugoslavije.

>>Osnivanje Titove crkve i činjenice o udruženju Dobri Pastir

-„Iz novije povijesti spomenimo Josipa Markušića u ime svih onih koji su, okupljeni oko Dobrog pastira, i društveno i kulturno i publicistički angažirani slijedili tu paradigmu, uključujući i današnje živuće franjevce“, naglasio je Bojić.

Kontoverzni Bojić priznaje da takav način života i djelovanja jedne skupine bosanskih franjevaca nije nailazio, i ne nailazi, na opće odobravanje. Protivnike tako postavljenog sustava vrijednosti Bojić, u stilu Edvarda Kardelja, etiketira kao „nacionalističke i klerikalne krugove“.

Bojić također ne skriva svoje osobno razočarenje što je jedna skupina hercegovačkih franjevaca, koja je osamdesetih godina sudjelovala u konceptu Svjetla riječi, u međuvremenu minorizirana. Za minoriziranje te skupine, Bojić okrivljuje hrvatsku politiku u BiH, nazivajući istu „hercegovačkim sindronom“.

-„Trebalo bi puno više prostora da se analizira taj kompleksni fenomen, ali jasno je i neutralnom promatraču da ovakav koncept „Svjetla riječi“ nije spojiv s onima koji su podržavali i podržavaju hercegbosansku, kasnije samoupravnu, pa troentitesku i konačno "narodno-saborsku" politiku i koji i danas žale što se ciljevi te politike nisu ostvarili“, tvrdi Bojić očito pokazujući neslaganje s bilo kakvim oblikom hrvatskih zahtjeva za ravnopravnošću u BiH.

Subraću franjevce optužio za sudjelovanje u zločinu

Prozivajući hercegovačke franjevce zbog navodne šutnje „o progonima i zločinima nad ljudima druge vjere i nacionalnosti, osobito nad Bošnjacima“, Bojić zapravo „odrađuje“ zadaće preuzete od Međunarodne lige humanista, instituta IFIMES, te pakistanske i turske obavještajne službe koje stoje iza njegovih mentora u udrugama bošnjačko-turskog i hrvatsko-turskog prijateljstva.

>>Miroslav Akmadža: Primjena komunističkog represivnog sustava prema Katoličkoj crkvi u BiH i sadašnje stanje

-„S tim u vezi treba kazati kako hercegovačke franjevce ne možemo jednostavno teretiti – jer je riječ o općoj tendenciji i jer to na koncu spada na etičko-vjerničku razinu – zbog šutnje o zlu koje se događalo na "njihovu" području, zbog šutnje o progonima i zločinima nad ljudima druge vjere i nacionalnosti, osobito nad Bošnjacima zbog šutnje o logorima“, smatra Bojić.

Šovinističku velikobošnjačku politiku pokušava amnestirati zbog zločina počinjenih nad Hrvatima a istodobno Hercegovačke franjevce proziva kao sudionike i kreatore politike za koju tvrdi da je imala za cilj preseljavanje bosanskih Hrvata.

>>Sukob Radončić&Izetbegović: Zabava ili pokušaj čišćenja 'islamističkog nosača aviona u srcu Europe'

-„Može ih se sasvim jasno teretiti da su sasvim jasno i konkretno bili sudionici (ponekad i kreatori) u politici koja je za cilj imala preseljenje (tj. etničko čišćenje, a onda i ubijanje i progon) bosanskih Hrvata te njihovo "udomljivanje" na "svome" – na hercegovačkoj kršnoj grudi. Još se nitko ozbiljnije nije pozabavio tim segmentom ratne priče, posebno načinima manipulacije prognanih bosanskih katolika i njihovim životima u "hercegovačkom sužanjstvu", kazao je Bojić, očito očekujući kako će ovom misijom ispuniti zadaću koju su pred njega stavili njegovi domaći i međunarodni sponzori.

>>Nino Raspudić: Bošnjačka šovinistička politika je imala početnu potporu Zorana Milanovića (Video)

Tvrdi, da se ni danas nije ništa promijenilo žaleći što hercegovački franjevci nikako ne prihvaćaju politiku koju kreiraju turska i pakistanska obavještajna služba, kao i jugoslavenski recidivi poput Stjepana Mesića, Budimira Lončara ili Željka Komšića.

-„Ni danas se ništa bitno nije promijenilo: većina hercegovačkih franjevaca i dalje stoji uz tu politiku i s prezirom, podsmijehom i omalovažavanjem gledaju na sve koji o tome kritički govore. U neformalnim razgovorima s tim ljudima dolazi još više do izražaja monstruoznost te politike, odsutnost bilo kakve samokritike pa i empatije za desetke tisuća ljudi koji su bili žrtve etničkog čišćenja, ali i nezadovoljstva i gorčine što hercegbosanski projekt nije sproveden do kraja“, zaključio je kontroverzni fra Drago Bojić.

 

 

Damir Šimić

 

-Jure Krišto: Snalažljiva politika 'Dobroga Pastira' – Političko prilagođavanje (nekih) franjevaca Bosne Srebrene u komunizmu i nakon njegova sloma

-Jure Krišto: Snalažljiva politika 'Dobroga Pastira' – Političko prilagođavanje (nekih) franjevaca Bosne Srebrene u komunizmu i nakon njegova sloma (II.dio)

-Jure Krišto: Snalažljiva politika 'Dobroga Pastira' – Političko prilagođavanje (nekih) franjevaca Bosne Srebrene u komunizmu i nakon njegova sloma (III.dio)

-Jure Krišto: Snalažljiva politika 'Dobroga Pastira' – Političko prilagođavanje (nekih) franjevaca Bosne Srebrene u komunizmu i nakon njegova sloma (IV.dio)


SKANDALOZNO - Drago Bojić, urednik Svjetla riječi: Hercegovački franjevci su sudjelovali u politici koja je imala za cilj preseljenje bosanskih Hrvata